fredag 5 februari 2010

Kindle vad är det?

Det är väldigt mycket prat och skriverier om alla dessa läsplattor som ska förändra hur vi konsumerar texter. Men sanningen att säga är det är inte lika ofta som man verkligen ser något exemplar av dessa tingestar. En av de få gånger jag har sett flera stycken av dessa live var när jag flög över Atlanten häromveckan. Då insåg jag att en ny tid kanske är på gång på riktigt och inte bara som det pratas och skrivs om. En handfull resenärer hade faktiskt läsplattor som lyste i mörkret. Det såg man knappast för några år sedan.
Men inte ens alla i branschen vet vad det är för något har jag förstått. Häromdagen åt jag lunch med en journalist  och frågade honom om han hade börjat använda Kindle än på sina resor. Packningen brukar nämligen till stor del bestå av böcker. -Kindle vad är det? blev svaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar