fredag 16 april 2010

An offer I could refuse

Gult och med ett mycket officiellt utseende med texten Viktigt meddelande skrivet i fetstil låg det i mitt postfack. På utsidan kunde jag läsa att Nummerupplysningen valt att endast registrera företagsuppgifter på nätet.
Längst ned skröt de "nu med miljövänlig namn- och nummerupplysning på nätet"

Jag anar ugglor i mossen.
Inuti hittar jag ett förtryckt formulär med uppgifter om bland annat Företag/Organisation/myndighet/kommun
Tidningsstatistik Aktiebolag.
Ugglorna i mossen hoar nu friskt.
När jag söker på företaget Nummerupplysningen.se blir alla mina farhågor besannade.
Alltför många går på detta som ju har utformningen av ett erbjudande och förmodligen inte är olagligt men ju är uppenbart vilseledande.
Vi på TS får ett antal samtal varje vecka från företag som har blivit lurade av oseriösa annonsförsäljare. Tyvärr är det många som får bita i det sura äpplet och betala för en värdelös tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar