måndag 5 juli 2010

Vittnesegenskaper 19 bokstäver?

I min familj brukar veckotidningskonsumtionen öka kraftigt på somrarna. Inte minst i semestertider då vi tillbringar många dagar där de svåraste besluten är vad vi ska äta och om man ska ta ett dopp eller inte. Jag får erkänna att det jag till skillnad mot andra i min familj främst vill ha i dessa är inte texterna om kändisar, matlagning eller drinkrecept. Nej jag vill ha korsorden. I början på semestern är jag smått ringrostig och det går lite trögt med allt över svårighetsgrad tre. Efter hand jobbar jag mig upp till att klara av 4 ugglor. När det känns som om en lösning är ouppnåelig låter jag krysset vara ifred en stund. Fråga inte varför men av någon anledning så fungerar det oftast och en del av orden som var omöjliga innan pausen blir enkla att komma på efter. En av de enklaste frågorna är denna, Räknar upplagor 2 bokstäver?

Rätt svar på rubriken blev, som du säkert listat ut, observationsförmåga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar