onsdag 1 december 2010

Framtidens medielandskap del 2

I framtidens medielandskap såg jag framför mig att man alltmer endast kommer läsa sådant som intresserar en själv. Så behöver det dock inte alltid vara. När jag försökte komma på bloggämne till denna blogg så googlade jag på ett av mina favoritämnen, nämligen unika besökare.

Tänkte skriva något om vikten av att inte blanda ihop webbläsare med besökare. En sökning på unika besökare och vips så trillar jag in på Apotekets hemsida och rubriken Apotekets webbshop når 120 000 unika besökare. Roligt för apoteket. Att mäta unika besökare i shoppen jämfört med sajten i stort är betydligt enklare eftersom man där har registrerade användare. Upptäcker att trötthet, skönhet och smärta toppar.

Min far som har konstaterad B12 brist brukar kunna ägna de flesta släktträffar kring detta ämne. Detta har verkligen slitit på våra familjemiddagar. Men kanske har vi övriga varit lite väl elaka i våra kommentarer kring denna B12-fixering. För när mitt lite slumpartade sökbeteende tar mig till apotekets 10 i topp kan jag bara konstatera. Pappa du är inte ensam. I topp ligger nämligen B12 (vitamin, blodbrist)! Jag ska nu försöka vara lite mer förstående kring dina krämpor. Tack sök, ett nytt sätt att hitta nyheter man inte visste att man behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar