tisdag 30 november 2010

Framtidens medielandskap


I framtidens medielandskap ser jag framför mig att man alltmer endast kommer läsa sådant som intresserar en själv. Kanske kommer man själv kunna forma sin digitala nyhetstidning till att innehålla endast information  man själv är extra intresserad av. Idag kombinerar vi vår nyhetskonsumtion med papperstidning, nyhetssajt och sök. I papperstidningen som många läser rubrikvis  kan man råka hamna på artiklar man annars inte skulle ha läst. Detta tycker jag är en positiv effekt med papperstidningen. Ett mer sökbetonat beteende tänker jag mig skulle ge den effekten att man söker på en specifik händelse man vill läsa om eller ett specifikt ämnesområde och att man därmed missar det där man inte är ute efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar