Stora annonsörspriset gick i år till Handelsprofessorn Michael Dahlén för sin forskning om förväntningssamhället och den nyligen utgivna boken Nextopia. Förväntningssamhället tycks genomsyra inte bara samhället i stort utan framförallt mediemarknaden. Vilket också tydligt märktes under Stora Annonsörsdagen. Alla frågar sig vad som blir nästa stora grej? Förväntningarna på nya sociala medier är stor men många känner nog en osäkerhet kring hur man ska kunna mäta effekterna av investeringar (ROI). Nu känns det som om forskning och utvärdering av effekterna av investeringar i nya medier behövs men frågan är om vi har tid med det när vi spanar efter nästa stora trend. Själv har jag stora förväntningar på TS-frukostseminarium den 28 maj, då kommer Beata Wickbom och berättar mer om det senaste inom digital kommunikation.
Längre blogginlägg än så här blir det inte denna gång. Det börjar kännas lite förlegat med sociala medier… eller…
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar