onsdag 27 januari 2010

Postkodlotteriet slinker igenom

När man börjar på ett nytt jobb lär man sig ofta en massa saker som är väldigt specifika. Kunskaper som på en middag med vänner inte direkt ter sig särskilt intressanta för andra. En sådan kan vara att för att bli reviderad som tidsskrift av TS måste tidsskriften också klassas som posttidning av Posten. Om ett postutskick klassas som posttidning delas denna ut även om det är något man inte har efterfrågat och trots att man har nej tack till reklamskylt.

Jag har alltid funderat på varför just Postkodslotteriets reklamutskick slipper igenom ”nej tack reklamskylt”. Nu har jag fått svaret: De klassas som posttidning av Posten. Tydligen kan man höra av sig till Postkodlotteriet och få sin adress inlagd i deras interna nixregister (vilket jag tänker att jag ska göra men troligtvis inte kommer att göra). Jag är generellt tveksam till nej-tack skyltar, man missar mycket. Om man vill sätta upp en på sin dörr kan man ju alltid förvirra brevbäraren med någon finurlig nej-tack-skylt. Vad sägs om denna (funnen på http://www.rebas.se/):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar