torsdag 15 oktober 2009

Vad som är litet idag är stort imorgon

Det är märkligt hur fort man glömmer hur ens uppfattning om storlekar förändras. När jag städade hemma råkade jag hitta mina första glasögon. Till min stora skräck så täckte dom halva kinderna och halva pannan, modellen var av Harry Potter style. Plötsligt föll en del bitar på plats som vi kan ta någon annan gång.


Hursomhelst så läste jag att dagspresskollegiets anslag dras ned till hälften. När jag ändå var inne på deras hemsida så dök en rapport om fullformatet upp. Till saken hör också att vi på TS rotat i gamla arkiv och hittade en del tidningar från förr. När vi plockade upp de gamla tidningarna fick jag samma överväldigande känsla som när jag provade mina Potter-glasögon. Detta är enormt, stort.

Rapporten från Dagspresskollegiet är baserad på fokusgruppsintervjuer 2004 och 2008. Ett par igenkännande kommentarer för att bekräfta mina känslor kunde jag läsa om. Till exempel ”Jag kan inte ens fatta att vi satt och krånglade med de där jättetidningarna vid matbordet … vi såg ju inte ens varandra jag och min fru.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar