onsdag 12 mars 2008

Ordlista för uttryck och förkortningar inom digitala medier



Internetmediet har fört med sig otroligt många förkortningar och uttryck och kanske är det inte alltid så lätt att hänga med i snacket. Vi på TS har sammanställt de uttryck och förkortningar som ligger oss nära hjärtat i en ordlista på ts.se. Den är dock inte heltäckande och därför blev jag idag glad när SuperAnton tipsade om en lista över buzzwords (som han i sin tur hittat via Newsdesk PR 2.0). Den är bra, men precis som Anton skriver är den inte så täckande som jag hoppades på vid första anblicken.

Därför känner jag mig i min tur manad att tipsa om Digital Jargon Buster, DigitalStrategyConsultings försök att belysa och förklara. DJB finns som nedladdningsbar PDF men det bästa är att den även finns som wiki vilket betyder att den har stor potential att bli en av de mest heltäckande ordlistorna för digitala medier.

» Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar