torsdag 13 mars 2008

Systembolaget och Anitra Steen har fattat galoppen

Systembolaget. Statligt och inte speciellt nydanande. Man kan i alla fall lätt tro det. Idag imponerade de dock på mig genom att direktsända deras årsstämma via nätet. Tyvärr satt jag i möte och kunde inte se det direkt men som tur är förstår Anitra Steen & Co vikten av att låta material ligga kvar på nätet och man kan se hela stämman i efterhand här. Nu är jag visserligen inte så intresserad av själva årsstämman, mer av Systembolagets utnyttjande av "nya" medier så jag får se om jag verkligen kollar genom hela filmen.

Men som om inte det är imponerande nog kunde man 15.30 chatta med folkhälsominister Maria Larsson och just nu pågår en chatt med VD Anitra Steen. Jag som är anhängare av systemet med "Systemet" borde kanske hoppa in och se om jag kan få några ytterligare argument att använda i de politiska debatterna vid middagsbordet.

Uppdaterat kl 16:20: Ser precis på eframe.se att detta är tredje året Systembolaget direktsänder sin årsstämma. Och det dödade ju det här inlägget direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar