söndag 6 december 2009

Zlatan är som Kalixlöjrommen

Löjrom är en underbar liknelse. Visst är den en gudagåva till mänskligheten. Löjrommen från Kalix är nästan för god i sig själv  för att ges en rättvisande beskrivning. Zlatan eller Ibrahimovic som han nu kallas är i sina bästa stunder som löjrom tycker Kocken Ferran Adrià på restaurangen El Bulli utanför Barcelona. Jag ser detta i DN sent en kväll när jag någon timme tidigare har suttit och nästan ojat mig över Kalixlöjrommens förträffliga egenskaper och utsökta smak. Visst håller jag med. Zlatan är nästan lika rik på mångfald som kalixlöjrommen. Salt frän och mångfacetterad är han allas våran Ibrahimovic. Min fru är inte precis sportintresserad men Zlatan vet hon verkligen vem han är. Vilket media skulle kunna svara mot denna beskrivning och vara så allmänt känt? Ja säg det? Har du/ni svaret på denna fråga så får ni gärna skicka ett mail till Magnus på TS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar