Personligen tror jag mest på idén när det handlar om nyheter. Jag kommer t.ex. bli en flitig besökare för att se vad som händer hemma på Kungsholmen. Däremot har jag svårt att tänka mig att t.ex. krogrecensioner kommer dra speciellt många besökare dit. Där är en satsning på smart sökoptimering betydligt viktigare. Men, precis som Bo Hedin skriver är det inte färdigutvecklat. Han tar gärna emot tips på hur de skall kunna utveckla och förbättra tjänsten och här kommer mitt första: gör filtreringen av vad som skall visas snabbare och enklare (att hitta).
Uppdatering: Mitt andra tips till Herr Hedin är att göra det enkelt att ändra hur många dagars nyheter man vill se. I dagsläget verkar det endast gå att göra genom att fnurla med URL:en.
Uppdatering 2: Ber om ursäkt till SvD och Bo Hedin ang. min personliga reflektion ovan. Det gick visst lite (för) snabbt när jag läste, tänkte och skrev.
» Läs även andra bloggares åsikter om Bo Hedin, Svenska Dagbladet, Web 2.0, hitta.se, tummen upp
Herr TS!
SvaraRaderaJag skriver tydligt i min blogg att SvD är först i Sverige med att publicera NYHETER på det här sättet.
Mina andra exempel avser tex annonser och bostadsobjekt.